سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • Slide1
  • Slide2
  • Slide3
  • Slide3
خادم الحسین حکیم مهدی
گوشت
نوشته شده توسط : خادم الحسین حکیم مهدی - تاریخ : سه شنبه 94/6/10 ساعت 9:7 ع

> مرغ : در روایات از امام علی ( ع) آمده که مرغ خوک پرندگان است.
مرغ همه چیز میخورد ولی خروس اینکار را نمیکند.
حیوان حلال گوشت نباید عین خود را بخورد.نباید مردار حیوان حلال گوشت را نباید بخورد. در صورتی که مرغ فضولات خود را هم حتی میخورد.
غیر از این مساله به مرغها در کارخانه آنتی بیوتیک های متنوع و متعددی خورانده میشود که در صد شیوع عفونتهای میکروبی مصرف کنندگان را بالا میبرد.مرغهای ماشینی بر اساس تحقیقات فرانسه بدلیل محرومیت از نور آفتاب بسیارمضرند. روش ذبح کشتارگاه مرغ سبب ترشح هورمون استرس در بافتهای آنها میشود که مضر است.
> >خوردن ماهیهای پرورشی ممنوع .مثلا ماهی قزل پرورشی سرطان سینه می آورد. ماهی فقط صید دریا و ماهی مثل سفید سرخو که تیغ کمتری دارند.
>> به جای مرغ گوشت گنجشک و کبوتر استفاده کنید که برای حافظه فقر آهن و برخی مشکلات بدن را برطرف میکند.
خوردن گوشت شتر شترمرغ گوسفند پیشنهاد میشه.

انواع گوشت:
 بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) گاو گوشتش مرض و شیرش دوا و چربی اش شفاست.
 پیامبر اکرم (ص) درباره گوشت شتر می فرمایند:
1- از کمال مومن دوست داشتن گوشت شتر است.
2- گوشت شتر غذای دنیا و آخرت است و اگر از خداوند بخواهم که هر روز برای من مقدر کند می پذیرد.
3- گوشت شتر را نخورد مگر مومنی که دشمن یهودی است.
<< خواص گوشت شتر:
1- تقویت اعصاب
2- دفع سردی بدن
3- رفع دردهای رماتیسمی
4- افزایش طبع صبوری
5- زیادی هوش و زکاوت
6- تقویت قوای جنسی
7- افزایش استواری و استقامت
 براساس روایت امام صادق (ع) جگر شتر برای بیماری کم خونی بسیار مفید است.
 مصرف گوشت گوسفند مفید و خورشتی که با گوشت گوسفند درست شده باشد باعث شفافیت پوست می شود.
 مصرف گوشت گاو و گوشت مرغ خوب نیست. خصلت مرغ بر روی انسان تاثیر می گذارد.
 مصرف گوشت خروس خوب است.
 مصرف گوشت گنجشک در درمان فشار خون بالا و گوشت کبوتر در درمان فشار خون پایین مفید است.
 خوردن ماهی که تخم دارد خوب نیست (خوردن گوشت حیوان حامله کراهت دارد.) 

بعلت ایجاد تغییرات هورمونی که در بدن آن حیوان اتفاق می افتد  .
 بعداز مصرف گوشت ماهی حتماً باید بعد از آن هفت عدد خرما مصرف کرد تا سردی آن را از بین ببرد.
 گوشت نباید با ماست مصرف شود. شدیداً ممنوع. ولی دوغ را می توان با گوشت خورد، چون طبیعت آن عوض می شود.
مصرف کله پاچه بسیار مفید و عالی است، برخلاف تصور چربی خون را افزایش نمی دهد.
 کبابی که روی گاز درست شود مرگبار است و سمی و کبابی که بر روی ذغال درست شود مفید است و شفابخش.
 گوشت را می توان با شیر خورد و یا حتی می توان آن را با شیر پخت
>گوشت نباید با ماست مصرف شود. شدیداً ممنوع. ولی دوغ را می توان با گوشت خورد، چون طبیعت آن عوض می شود





نظر شما
      
نوشابه
نوشته شده توسط : خادم الحسین حکیم مهدی - تاریخ : سه شنبه 94/6/10 ساعت 9:4 ع

 7 دلیل نوشابه نخوردن :


1- نوشابه عامل افزایش فشار خون است

فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است. خطر حمله قلبی یا سکته مغزی برای کسی که میزان فشار خون او 5/13 بر 5/8 است دو برابر کسی است که فشار خون او 5/11 بر 5/7 است.

بررسی‌ های محققان انگلیسی و آمریکایی نشان می ‌دهد به ازای هر قوطی نوشابه شکردار که در روز مصرف شده باشد، فشار خون به ‌طور منظم بالاتر می ‌رود.

داده ‌های مربوط به بیش از 2هزار و 500 نفر نشان می ‌دهد که نوشیدن بیش از 355 میلی لیتر آب میوه ی شکردار یا نوشابه ی گازدار در روز می ‌تواند توازن فشارخون را به هم بزند.

دانشمندان معتقدند که شکر زیاد در خون باعث به هم خوردن حالت عادی رگ‌ ها و میزان نمک در بدن می‌ شود. نوشیدنی ‌های رژیمی که با شیرین کننده‌ های مصنوعی شیرین شده باشند، چنین خطری را ندارند. مالکان صنعت نوشابه ‌سازی می‌ گویند که محصولات آن ها در صورتی که به اندازه مصرف شوند، خطری ندارند. انجمن قلب آمریکا می‌ گوید که نباید هفته ‌ای بیش از 3 قوطی 355 میلی لیتری نوشابه مصرف کرد.

در این مطالعه در 4 مورد از داوطلبان 40 تا 59 ساله از انگلیس و آمریکا خواسته شد تا آن چه را در 24 ساعت قبل نوشیده بودند، ثبت کنند. همچنین نمونه ادرار آن ها گرفته و فشارخون شان اندازه‌ گیری شد. به ازای مصرف هر یک قوطی اضافه نوشابه شکردار در روز، فشار بیشینه داوطلبان 6/1 میلی متر جیوه و فشار کمینه آن ها 8 دهم میلی‌ متر جیوه بیشتر بود.

در مجموع به‌ نظر می ‌رسید کسانی که مقدار زیادی نوشیدنی ‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌ کردند، رژیم‌ های غذایی بدتری داشتند و احتمال اضافه وزن آن ها بیشتر بود. اما صرف ‌نظر از این مسئله، ارتباط آن با فشار خون حتی پس از احتساب عواملی مثل وزن و قد، قابل توجه بود.

 2- نوشابه هضم غذا را با مشکل مواجه می ‌کند

تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر هستند و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد. نوشابه‌ های بی ‌رنگ هم اگر چه فاقد رنگ‌ های شیمیایی هستند، مضرات زیادی دارند و مصرف آن ها توصیه نمی ‌شود. اکثرا مصرف نوشابه با هدف هضم غذا و یا به عنوان نوشیدنی همراه غذا به هیچ وجه توصیه نمی ‌شود،دستگاه گوارش بدن برای هضم غذا نیازی به نوشابه ندارد و نباید با هدف تسریع هضم غذا نوشابه مصرف کرد. برخی افراد هم نوشابه را به عنوان یک نوشیدنی و برای خنک شدن بدن مصرف می‌ کنند که به این افراد نیز توصیه می ‌شود نوشیدنی‌ های سالم را جایگزین کنند.

افرادی که با مشکل ترشح زیاد و یا کم اسید معده مواجه هستند باید با مراجعه به پزشک و درمان این مشکل را حل کنند و مصرف نوشابه نه تنها تاثیری در این زمینه ندارد، بلکه می ‌تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد.

 غذاهای چرب دیرهضم هستند، و پس از مصرف غذاهای چرب اگر نوشابه و یا هر مایع دیگری مصرف شود، موجب رقیق شدن اسیدهای گوارشی می‌ شود و درنتیجه هضم غذا با مشکل مواجه خواهد شد.

مصرف آب، شربت‌ های طبیعی، دوغ  به همراه غذا نسبت به نوشابه مضرات کمتری دارد ولی مصرف این مایعات به همراه غذا نیز توصیه نمی ‌شود.

مواد غذایی پس از مصرف در درون معده از نظر دمایی تعدیل می ‌شوند و به دمای مناسب برای هضم می ‌رسند، این در حالی است که مصرف نوشیدنی ‌های سرد به همراه غذا، تعدیل حرارت مواد غذایی را مختل می ‌کند که در نتیجه آن هضم غذا با مشکل مواجه می ‌شود.

 3- نوشابه خطر سکته را افزایش می ‌دهد

مصرف مداوم و منظم نوشابه، خطر ابتلا به سکته را تا 61 درصد افزایش می ‌دهد. پژوهشگران دانشگاه میامی میلر با تحقیق بر روی بیش از دو هزار و 500 نفر، در صدد یافتن پاسخی برای پرسش مربوط به تاثیر نوشابه بر سلامت انسان پس از 9 سال بودند. در نهایت آنان به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم نوشابه مصرف می‌ کنند تا 61 درصد بیشتر از دیگران و کسانی که مصرف به مراتب کمتری دارند، در خطر ابتلا به سکته قرار می ‌گیرند.

 4- نوشابه ‌های گازدار موجب پوکی استخوان می شوند

نوشابه ‌ها علاوه بر قند زیاد، دارای املاح فسفات هستند که در جذب کلسیم غذا ایجاد اختلال می ‌کند و نهایتا مصرف مداوم نوشابه ‌های گازدار کمبود کلسیم و به دنبال آن پوکی استخوان را به دنبال دارد. پوکی استخوان موجب شکستگی ‌های خود به خود استخوان می‌ شود.

 اسید فسفریک علاوه بر ایجاد اختلال در گوارش غذا، باعث اسیدی شدن خون می شود که برای جلوگیری از پایین آمدن بیش از حد PH خون(اسیدی شدن) و خنثی سازی آن، بدن از کلسیم ذخیره شده در استخوان ها استفاده می کند.

در واقع اسید فسفریک موجود در نوشابه باعث کنده شدن کلسیم از استخوان ها می شود؛ از سوی دیگر برای جذب کلسیم موجود در غذاها از طریق دستگاه گوارش نیز نیاز به برقراری نوعی تعادل میان میزان کلسیم و فسفر است. وقتی این تعادل بر اثر نوشیدن نوشابه گازدار حاوی اسیدفسفریک به هم می خورد، جذب کلسیم از دستگاه گوارش نیز دچار اختلال می شود. بنابراین بدن از یک سو از کلسیم ذخیره شده در استخوان استفاده می کند و از سوی دیگر به راحتی نمی تواند کلسیم جذب کند، در نتیجه دچار نوعی فقر کلسیم و کاهش تراکم استخوانی و در نهایت پوکی بافت استخوانی خواهد شد. طبق نتایج جدیدترین تحقیقات علمی، افرادی که به میزان زیاد نوشابه مصرف می کنند، احتمال شکستگی استخوان در آن ها 3 تا 4 برابر کسانی است که نوشابه مصرف نمی کنند. به عنوان مثال خانمی که هر روز یک لیوان نوشابه مصرف می کند، 3 برابر بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد و اگر این زن ورزشکار باشد، میزان این خطر5 برابر افزایش می یابد. در حال حاضر سن ابتلا به پوکی استخوان در ایران کاهش یافته و به 35 سال رسیده است.

 5- نوشابه ‌های گازدار عامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه با آن مواجه هستیم، استفاده ی بی ‌رویه ی نوجوانان و جوانان از نوشابه‌ های گازدار و تنقلات حاوی مواد قندی است که در این سنین با توجه به افزایش فعالیت ‌های بدنی تمایل به مصرف این مواد نیز افزایش یافته و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر بدن و دندان‌ ها می‌ شود.

نوشابه‌های گازدار به دلیل وجود ترکیبات CO2 و تبدیل آن به اسید کربنیک باعث عدم جذب کلسیم مواد غذایی و در نتیجه ایجاد مشکلات اسکلتی و پوکی استخوان می‌ شود و از طرفی حل شدن تدریجی مینای دندان و در نتیجه رنگ گرفتگی سطحی، ایجاد حساسیت، پوسیدگی ‌های ریز روی مینای دندان را به دنبال دارد.

بهترین جایگزینی برای تنقلات و نوشابه های گازدار، انواع مغزهاو انواع دوغ می‌ باشد که در گذشته جایگاه خوبی در سبد غذایی ما ایرانیان داشته است و نه تنها فاقد اثرات پوسیدگی دندان ها است بلکه باعث تامین کلسیم مورد نیاز بدن نیز می ‌شود.

 6- نوشابه موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده می شود

محققان می ‌گویند مصرف نوشابه‌ های قندی بیش از دو بار در هفته می ‌تواند احتمال افزایش به سرطان لوزالمعده را افزایش می ‌دهد. به گزارش روییترز، مطالعه‌ ای بر روی 60 هزار نفر در سنگاپور نشان می دهد که افرادی که بیشتر به جای نوشابه‌ های قندی آب میوه می‌ نوشند کمتر در معرض این سرطان قرار می ‌گیرند.شکر عامل اصلی این امر باشد ولی افرادی که بطور مداوم نوشابه‌ های قندی می‌ نوشند به بیماری ‌های دیگری نیز مبتلا می ‌شوندپس از مصرف غذاهای چرب اگر نوشابه و یا هر مایع دیگری مصرف شود،موجب رقیق شدن اسیدهای گوارشی می‌ شود و درنتیجه هضم غذا با مشکل مواجه خواهد شد. میزان بالای شکر این نوشیدنی‌ ها میزان انسولین را افزایش می‌ دهد و همین امر می ‌تواند سلول ‌های سرطان لوزالمعده را افزایش دهد.

این تیم تحقیقاتی بر روی 60524 مرد و زن سنگاپوری - چینی برای 14 سال مطالعه انجام دادند. در این بین 140 نفر مبتلا به سرطان لوزالمعده شده ‌اند و آن‌ ها که در هفته بیشتر از دو نوشابه ی قندی می ‌نوشند 87 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان بودند. محققان معتقدند این نتایج قابل تعمیم به ساکنان کشورهای دیگر نیز هست.

 7- نوشابه موجب افزایش احتمال ابتلا به سنگ های کلیوی

بالا رفتن میزان اسید فسفریک در خون بر عملکرد کلیه ها تاُثیر منفی داشته، از آن جایی که کلیه ها قادر به دفع سریع آن نمی باشند باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کلیه ها می شود. همچنین مصرف نوشابه های گاز دار سبب می گردد تا کلسیم از استخوان ها خارج شده و درون خون جریان یابد که این امر به نوبه ی خود موجب رسوب کلسیم اضافی در کلیه ها گردیده که در نهایت منجر به تشکیل سنگ ‌های کلسیمی در کلیه ها می شود.

و در آخر جالب است بدانید محققان ثابت کرده‌ اند که اگر یک تکه ناخن، 72 ساعت در نوشابه ی حاوی اسید فسفریک باقی بماند به طور کامل حل خواهد شد.

نوشابه ای که  گازآن موجب پوکی استخوان و بقیه مواد آن مسبب جذب نشدن کلسیم بدن ،پوسیدگی دندانها، وبه اندازه 6 بشقاب برنج چاق کننده است باز آنرا مصرف میکنید؟؟؟!

بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و... میباشد.

در آینده نوشیدنی ها ی مفید را معرفی خواهم نمود.

 




نظر شما
      
میوه
نوشته شده توسط : خادم الحسین حکیم مهدی - تاریخ : سه شنبه 94/6/10 ساعت 9:1 ع

میوه: تا آنجا که ممکن است میوه ارگانیک مصرف کنید.

>> از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری کنید. پوست میوه ها بعنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است.

باز تاکید میکنم از آب میوه خانگی خودتان میل کنید و خصوصا آب میوه پاکتی را میل نکنید.

منتظر ویرایش این پیام باشید




نظر شما
      
انواع زانو دردها و درمان آنها
نوشته شده توسط : خادم الحسین حکیم مهدی - تاریخ : دوشنبه 94/6/9 ساعت 10:14 ع

انواع زانو دردها و درمان آنها

درد زانو و مشکلات مرتبط با آن یکی از شایعترین دردهای جامعه امروزی

 است.به همین دلیل دراین مطلب به چگونگی تشخیص و نحوه درمان

میپردازیم.‏

 درد زانو از نظر طب سنتی میتواند از علل مختلفی همچون بلغم و یا

سودا و یا حتی صفرا باشد.درموارد بسیار نادری هم از خلط دم ممکن

 است درد زانو بوجود بیاید.‏

الف)زانو دردهای صفراوی:‏

این نوع زانو درد شیوع کمی در جامعه دارد.‏

ــ علائم تشخیصی:‏

این نوع زانو درد در کسانی بوجود میاید که صفراوی هستندو درجه صفرای

‏ آنها هم بالا است.علت بوجود آمدن زانو درد در این افراد ناشی از خشکی

‏ زیاد مفصل است که از شدت صفرا بوجود میاید.این خشکی نمودش در

خشکی مفصل زانو .صدا دادن مفصل.سوزش و درد داخل مفصل.‏

ــ نحوه درمان:‏

‏1-سرکه انگبین(دو واحد عسل+دو واحد عرق کاسنی+یک لیوان سرکه

طبیعی)از این ترکیب یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته و یکساعت

بعد شام میل شود.(40شب)‏

‏2-حجامت عام در ربع سوم ماه قمری یکمرحله

‏3-کاهش صفرازاها

‏4-اگر این بیماری مدت زیادی باشد که بوجود آمده است برای ترمیم غضروف

از ترکیب زیر شبها موقع خواب استفاده شود:(40الی 80روز)‏

یک لیوان شیر طبیعی+دو قاشق غذاخوری پودرسنجد+دو ق غذاخوری عسل

ب)زانو دردهای بلغمی:‏

این نوع زانو درد در جامعه زنان بسیار شایع است.‏

‏— علائم تشخیصی: ‏

این زانو درد در بلغمی مزاجها و کسانی که غلبه بلغم دارندعموما بوجود

میاید.علت آن هم از رسوب بلغم در مفصل زانو است.وقتی بلغم در مفصل

 زیاد شود و رسوب کند باعث تورم همراه درد می شود.در اصطلاح عوام

 میگویند زانو آب آورده است.‏

‏--نحوه درمان:‏

برای درمان موارد زیر توصیه میشود.‏

‏1-کاهش غذاهای سردوتر

‏2-از ترکیب(3واحدعسل+1واحدسیاه دانه نیم کوب)هر هشت ساعت

 یک ق مرباخوری میل شود(40الی120روز)‏

‏3-ارده با شیره روزی یه پیاله

‏4-روغن مالی هر شب با روغن سیاهدانه و بادام تلخ ترکیبی

‏5-بادکش زانو یک شب در میان 21مرحله

‏6-انجیر شبی 7عددخیس کرده میل شود.‏

‏7-دمکرده زنجفیل و دارچین روزی یک لیوان توصیه میشود.‏

طول درمان این نوع زانو درد بسته به شدت بلغم بین 2تا 6ماه است.‏

ج)زانو درد سوداویی:‏

این نوع زانو درد در جامعه بسیار شایع است و هم درجامعه زنان و هم در

مردان به وفور یافت میشود.‏

‏--علائم تشخیصی:درکسانیکه سوداویی باشند یا غلبه سودا داشته باشند

احتمالا دچار اینگونه زانو درد میشوند.زانو دردی که زانوها لاغر و درحین باز و

بسته شدن صدا میدهد.به دلیل رسوب سودا در مفصل و بروزخشکی همراه

سردی زانو دردی بوجود میاید که دایم سرد است و اگر پیشرفت کند مفصل

دچار تغییر شکل میشود و غالب روماتیسم مفصلیها از این دسته هستند.‏

 ‏— نحوه درمان:‏

‏1-از ترکیب(2واحد عسل+2واحدعرق نعنا+1لیوان سرکه طبیعی)یک سوم

لیوان ریخته الباقی را آب ریخته یکساعت بعدشام میل شود.اگر سن بیمار

بالای 40باشد و یا طبع بیمار خیلی سرد باشداز ترکیب زیر به جای ترکیب

بالا استفاده شود:(4واحد روغن زیتون بودار+2واحد عسل+1واحد سرکه

طبیعی)هر هشت ساعت یک ق غذاخوری میل شود.‏

‏2-هرشب روغن بادام تلخ روی زانو مالیده شود تا 4ماه.‏

‏3-بادکش زانو یک شب در میان 21مرحله.‏

‏4-شبی 7عدد انجیررا داخل یک لیوان گلاب خیس داده شبها میل شود.‏

‏5-زیتون 7عدد ناشتا.مویز روزی 40عدد.ارده با شیره روزی یه پیاله

‏6-کاهش جدی سودازاها ‏

‏7-حجامت عام و حجامت زانو و حتی زالو درمانی باید در حین درمان بسته

به شرایط بیمارانجام پذیرد.‏

نکته:اگربیماری پیشرفته شده باشدو تغییرشکل مفصل رخ داده باشد فقط

 طول درمان بیشتر خواهد بود.طول درمان در حالت عادی 4الی 6ماه و در

 حالت پیشرفته 1الی 2سال خواهد بود.   




نظر شما
      
تعریف مُصلح غذاو لیست مُصلحات غذایی به تفکیک طبع
نوشته شده توسط : خادم الحسین حکیم مهدی - تاریخ : دوشنبه 94/6/9 ساعت 9:39 ع

 

مُصلح غذا یعنی چه؟ / لیست مُصلحات مواد غذایی به تفکیک طبع/ از لحاظ طب سنتی ، علّت مصرف کاهو با سکنجبین چیست ؛ و همچنین کباب با سماق ؛ ماست با خرما ؛ برنج با زیره سیاه ؛ ارده با شیره انگور ؛ دوغ با نعنا و … ؟؟؟

آیا می دانید چرا از گذشته های دور در تغذیه سنتی ایرانیان ، کاهو به همراه سکنجبین مصرف می شده ؟ و نیز خیار با نعناع و ماست با شیره یا خرما ، برنج با زیره سیاه ، دوغ با نعنا یا پونه و آویشن ، چای با آبلیمو ، تخم مرغ با دارچین ، ارده با شیره انگور، عدسی با گلپر، آش جو با فلفل سیاه ، آبگوشت با پیاز ، کره با مربا یا عسل ، شیر با عسل، عدسی و باقلا با گلپر ، کباب با سماق و ریحان. ماهی با گردو و فلفل سیاه و سیر مصرف می شده ؟؟؟

تا به حال بسیار شنیده اید که می گویند ماهی را با دوغ یا ماست نخورید سردی می کنید و حالتان به هم میخورد , در خوردن خرما افراط نکنید چون گرمی است جوش می زنید ، بچه ها را از خوردن خیار منع کنید , دل درد می گیرند ، حتی ترکیب و دستور پخت غذاهای اصیل ایرانی نیز بسیار حکیمانه و طبیبانه بوده و مثلاً شما لیمو عمانی را در فسنجان یا گردو را در قیمه یا قورمه‌سبزی نمی‌بینید    . جواب این است که همه اینها بر اساس دانش و تجربه‌ای عمیق و حکیمانه به دست آمده ، رژیم غذایی ما باید طوری باشد که تعادل اخلاط در بدن ما حفظ گردد و دچار سوء مزاج و بیماری نگردیم چرا که هر یک از مواد غذایی به تفکیک طبع در طب سنتی بر اساس مزاج شناسی دارای یک یا چند مصلح می باشد .

 

 منظور از مُصلح ؛ یک نوعی ماده ی غذایی یا گیاه دارویی است که مصرف آن به همراه غذاها ، در اصلاح و تعدیل عوارض جانبی آن غذا موثر است و هضم غذا را بهتر خواهد کرد و خواص غذا و جذب غذا را در بدن و ارگانهای مربوط مضاعف میکند و تقریبا غذا یا میوه ای یافت نمیشود که بدون مصلح مصرف شود اما متاسفانه امروزه تقریبا مصرف این مصلحات با غذاها کنار گذاشته شده که در هر یک از طبعهای چهارگانه دموی ، بلغمی ، صفراوی و سوداوی ، سبب کاهش کمی و کیفی جذب و هضم غذا و نیز بروز بیماری های عجیب و غریب شده . بعنوان مثال دلیل دو تا از غذاهای ترکیبی و مصلحات غذایی فوق را عرض کنم .

 

 1-   ماست+نعنا یا پونه :  ماست سرد و تر است و هرچه ترش‌تر و رقیق‌تر باشد، سردی و تری آن بیشتر خواهد بود. خوردن ماست برای افراد سردمزاج و کسانی که معده‌های سردی دارند مناسب نیست، دیرهضم است و مواد نامناسبی تولید می‌کند که به درد بدن نمی‌خورند و می‌توانند موجب بیماری‌های گوارشی، پوستی، عصبی و مفصلی شوند. مصلح ماست هم ادویه گرم چون نعنا، پونه، گل‌سرخ و به‌ویژه زنجبیل است.

 

 2-    کره+عسل :  کره، روغن و دیگر چربی‌ها و خوردنی‌های چرب، موجب تضعیف و رخوت معده می‌شوند و اشتهای فرد را از بین می‌برند و در صورت زیاده‌روی موجب اسهال می‌شوند ، به همین خاطر توصیه شده این مواد همیشه به همراه نمک، شکر، عسل، مربا و… خورده شوند




نظر شما
      
<      1   2   3   4   5   >>   >